למה צריך לערוך ביקורת תוכן?
ביקורת תוכן היא תהליך חיוני לכל בעל אתר שרוצה לוודא שהאתר שלו מעודכן, רלוונטי ומרתק עבור הקהל שלו. זה עוזר לך לזהות איזה תוכן עובד ומה צריך לעדכן או להסיר. ביצוע ביקורת תוכן גם עוזר לך לייעל את תוכן האתר שלך, מה שמקל על הקהל שלך למצוא את המידע שהוא צריך.
ביקורת תוכן יכולה גם לעזור לך לזהות פערים בתוכן שלך. הפערים האלה יכולים להיות נושאים שהאתר שלך לא מכסה, או שהם יכולים להיות אזורים שבהם התוכן שלך אינו מותאם למנועי חיפוש. על ידי זיהוי הפערים הללו, תוכל ליצור תוכן חדש שיעזור למלא אותם ולשפר את הנוכחות הכוללת של האתר שלך באינטרנט.
לבסוף, ביצוע ביקורת תוכן יכולה לעזור לך לשפר את ביצועי האתר שלך. על ידי ניתוח ביצועי התוכן שלך, אתה יכול לזהות אזורים שבהם התוכן שלך לא מושך את הקהל שלך או מוביל תנועה לאתר שלך. בעזרת מידע זה, תוכל לבצע שינויים באסטרטגיית התוכן שלך ולשפר את הביצועים הכוללים של האתר שלך.
כיצד להתכונן לביקורת תוכן
לפני שתתחיל את ביקורת התוכן שלך, חיוני להתכונן כראוי. הנה כמה דברים שעליך לעשות כדי להבטיח שביקורת התוכן שלך תהיה מוצלחת:
- הגדר את המטרות והיעדים שלך: לפני שאתה מתחיל את ביקורת התוכן שלך, אתה צריך לדעת מה אתה רוצה להשיג. האם אתה רוצה לשפר את דירוג האתר שלך במנועי החיפוש? האם אתה רוצה להגביר את המעורבות עם הקהל שלך? הגדרת המטרות והיעדים שלך תעזור לך למקד את ביקורת התוכן שלך ולהבטיח שאתה משיג את התוצאות הרצויות.
- זהה את קהל היעד שלך: הכרת קהל היעד שלך חיונית לביצוע ביקורת תוכן מוצלחת. אתה צריך להבין מי הקהל שלך, במה הוא מתעניין ואיזה מידע הוא מחפש. מידע זה יעזור לך לזהות פערים בתוכן שלך וליצור תוכן חדש שרלוונטי לקהל שלך.
- אסוף את התוכן שלך: לפני שתתחיל בביקורת התוכן שלך, עליך לאסוף את כל התוכן באתר שלך. זה כולל פוסטים בבלוג, דפי מוצרים, דפי נחיתה וכל תוכן אחר שמתפרסם באתר שלך. חיוני שיהיה מלאי מלא של התוכן שלך כדי שתוכל לנתח אותו ביעילות.
5 הטיפים לביצוע ביקורת תוכן מוצלחת
הגדר את המטרות והמדדים שלך
הצעד הראשון בביצוע ביקורת תוכן הוא להגדיר את המטרות והמדדים שלך. אתה צריך לדעת מה אתה רוצה להשיג ואיך אתה הולך למדוד את הצלחתך. הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת הגדרת היעדים והמדדים שלך:
- תנועה: האם אתה רוצה להגדיל את התנועה לאתר שלך? אם כן, איזה סוג של תנועה אתה מחפש? האם אתה מחפש להגדיל תנועה אורגנית ממנועי חיפוש, או שאתה מחפש יותר תנועת הפניות מאתרים אחרים?
- מעורבות: האם אתה רוצה להגביר את המעורבות עם הקהל שלך? אם כן, איזה סוג של מעורבות אתה מחפש? האם אתה רוצה עוד תגובות על הפוסטים שלך בבלוג, או שאתה מחפש יותר שיתופים במדיה החברתית?
- המרות: האם אתה רוצה להגדיל את ההמרות באתר שלך? אם כן, איזה סוג של המרות אתה מחפש? האם אתה מחפש עוד לידים, מכירות או הרשמות לניוזלטר?
לאחר שהגדרת את המטרות והמדדים שלך, תוכל להתחיל לנתח את ביצועי התוכן שלך ולזהות אזורים לשיפור.
צור מלאי תוכן
השלב הבא בביצוע ביקורת תוכן הוא יצירת מלאי תוכן. זוהי רשימה של כל התוכן באתר שלך, כולל פוסטים בבלוג, דפי מוצרים, דפי נחיתה וכל תוכן אחר שמתפרסם באתר שלך. הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת יצירת מלאי התוכן שלך:
- השתמש בגיליון אלקטרוני: חיוני שיהיה מלאי מלא של התוכן שלך כדי שתוכל לנתח אותו ביעילות. אתה יכול להשתמש בגיליון אלקטרוני כדי לרשום את כל התוכן שלך, כולל הכותרת, כתובת האתר, תאריך הפרסום וכל מידע רלוונטי אחר.
- סיווג התוכן שלך: סיווג התוכן שלך יכול לעזור לך לזהות פערים בתוכן שלך וליצור תוכן חדש שרלוונטי לקהל שלך. אתה יכול לסווג את התוכן שלך לפי נושא, סוג או כל קריטריון רלוונטי אחר.
- זיהוי תוכן משוכפל: תוכן כפול עלול לפגוע בדירוג מנוע החיפוש של האתר שלך. זהה כל תוכן משוכפל באתר שלך והסר אותו או מיזוג אותו עם תוכן אחר.
נתח את ביצועי התוכן שלך
לאחר שיצרת את מלאי התוכן שלך, תוכל להתחיל לנתח את ביצועי התוכן שלך. הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:
- תנועה: זהה אילו דפים באתר שלך מקבלים הכי הרבה תנועה ואילו דפים זוכים לפחות תנועה.
- מעורבות: זהה אילו דפים זוכים למעורבות הגדולה ביותר מהקהל שלך, כגון תגובות או שיתופים במדיה חברתית.
- המרות: זהה אילו דפים מניבים הכי הרבה המרות באתר שלך, כגון לידים או מכירות.
על ידי ניתוח ביצועי התוכן שלך, תוכל לזהות אילו דפים עובדים היטב ואילו דפים יש לעדכן או להסיר.
זיהוי פערים והזדמנויות
השלב הבא בביצוע ביקורת תוכן הוא זיהוי פערים והזדמנויות בתוכן שלך. הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:
- נושאים: זהה כל נושא שהאתר שלך אינו מכסה או שתוכל לעסוק בהם ביתר פירוט.
- מילות מפתח: זהה עבור אילו מילות מפתח האתר שלך מדורג ולאילו מילות מפתח אתה לא מדורג. אתה יכול להשתמש במידע זה כדי ליצור תוכן חדש שממקד למילות מפתח אלו.
- סוגי תוכן: זהה אילו סוגי תוכן עובדים היטב עבור הקהל שלך ומאילו סוגי תוכן תוכל ליצור יותר, כגון סרטונים או אינפוגרפיקה.
על ידי זיהוי פערים והזדמנויות אלו, תוכל ליצור תוכן חדש שישפר את הרלוונטיות והמעורבות של האתר שלך עם הקהל שלך.
לפתח תוכנית פעולה
השלב האחרון בביצוע ביקורת תוכן הוא פיתוח תוכנית פעולה. הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:
- תעדוף העדכונים שלך: זהה אילו דפים יש לעדכן או להסיר תחילה על סמך הביצועים והרלוונטיות שלהם לקהל שלך.
- צור יומן תוכן: השתמש בתוכנית הפעולה שלך כדי ליצור יומן תוכן שמתאר מתי תעדכן או תיצור תוכן חדש.
- קבעו מועדים: קבעו מועדים לכל עדכון או יצירת תוכן חדש כדי להבטיח שאתם עומדים על המסלול ומשיגים את המטרות שלכם.
על ידי פיתוח תוכנית פעולה, אתה יכול להבטיח שתבצע את העדכונים הדרושים לתוכן האתר שלך ולשפר את הנוכחות הכוללת שלך באינטרנט.
טעויות נפוצות שיש להימנע מהן במהלך ביקורת תוכן
הנה כמה טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן בעת ביצוע ביקורת תוכן:
- אי הגדרת המטרות והמדדים שלך: ללא יעדים ומדדים מוגדרים בבירור, לא תדע מה אתה מנסה להשיג עם ביקורת התוכן שלך.
- דילוג על מלאי התוכן: ללא מלאי מלא של התוכן שלך, לא תוכל לנתח אותו ביעילות.
- התמקדות רק בתנועה: אמנם תנועה חיונית, אבל זה לא המדד היחיד שחשוב. ודא שאתה שוקל גם מעורבות והמרות.
- התעלמות מתוכן משוכפל: תוכן משוכפל עלול לפגוע בדירוג של האתר שלך במנועי החיפוש, אז וודא שאתה מזהה ומסיר אותו.
- אין לך תוכנית פעולה: ללא תוכנית פעולה, לא תוכל לבצע את העדכונים הדרושים לתוכן האתר שלך ולשפר את הנוכחות המקוונת שלך.
ביקורת SEO: כיצד לתקן את בעיות ה-SEO הטכניות של האתר שלך (הדרכה)
כלים שיעזרו בביקורת התוכן שלך
הנה כמה כלים שיכולים לעזור לך בביקורת התוכן שלך:
- Google Analytics: השתמש ב-Google Analytics כדי לנתח את התנועה, המעורבות וההמרות של האתר שלך.
- צפרדע צורחת: השתמש בצפרדע צורחת כדי לסרוק את האתר שלך ולזהות קישורים שבורים או תוכן משוכפל.
- SEMrush: השתמש ב-SEMrush כדי לזהות לאילו מילות מפתח האתר שלך מדורג ולאילו מילות מפתח אתה לא מדורג.
- Ahrefs: השתמש ב-Arefs כדי לנתח את פרופיל קישורי ה-back של האתר שלך ולזהות הזדמנויות לשיפור דירוג האתר שלך במנועי החיפוש.